renneská třída

(slova Novotný, hudba Votava)

1
Z davu se rychle vypletu, nadechnu se, přejdu ulici
Na nároží se otočím a hledám ty oči slídící
Do baru vejdu a usedám do rohu
Pozoruji, kdo se dívá na výlohu

1R
Na co se dívám když ty spíš
šajna nemáš nic nevíš
Na co se dívám když ty spíš
nic se nedovíš
Na co se dívám když ty spíš
šajna nemáš nic nevíš
Na co se dívám když ty spíš
nikdy se nedozvíš

2
Knoflík a zip si upravím, do čela narazím čepici
Cítím se jako rybička, co se třepotá na udici
Do celofánu dám zabalit květinu
S rukou na klice zaváhám na setinu

2R
Na co se díváš když já spím
se kterou se se kámoším
Na co se díváš když já spím
komu co datlím
Na co se díváš když já spím
je to sto let co ti nevěřim
Na co se díváš když já spím
nic ti neulehčim

C
Kde jsi kde jsi
Dávno se ti zdá že jsi že jsi
Dávno se mi zdá nejsi nejsi

3
Za zády schovám květinu a široce se usměji
Políbím ji na pravou tvář a za ruku vezmu ji
Vybalím kytici a dám ji do vázy
Aspoň na chvíli zamířím do oázy

3R
Na tebe zírám a nevím
do hlavy ti nevidím
Na tebe zírám a nevím
co je za tím
Na mě se díváš a nevíš
a bůhvíco si myslíš
Na mě se díváš nic nevíš
já ti to nepovím – nepovím

  • mp3

  • pár slov

    • Fíla napsal hudbu jako Wonderfall, neb začátek je vokálně opravdu jako Wonderwall. Melodií bylo na začátku víc, ale Filip si zapamatoval holt až tu známou z Oasis - napadla ho v práci na... wecku.
    • Ten původní název i zvláštní hudba inspirovaly Petra k podivnému textu o předstírané pozitivitě, jež se vznáší nad spáleništěm. Další z vážnějších textů, i když o ně neusilujeme.
    • Petrova žena Hamma se ho po pyšné domácí předváděčce zeptala: "A co jako mám říkat kamarádkám, až se mě zeptaj, proč zpíváš o tom, jak jsi mi nevěrnej?" Čili to zjevně sílu má...
    • Petr nazval svoji verzi Na co, což docela ladí s dalšími filtrovskými názvy (a v těch zas mimochodem tak trochu vykrádá "nekonkrétní" styl Hudby Praha a Michala Ambrože). Jenže skoro hned k tomu dodal podtitul Renneská třída, podle ulice v Brně, kde to na zahrdáce baru Dandy napsal - mimochodem jde o první Petrův brněnský text a dlouho se na něco takového těšil. Renneská třída se nakonec hodí k té pouliční písni víc a zažilo se to, Na co vypadlo a už u toho ještě před premiérou zůstalo. Familiérně tomu říkáme Rennes.
    • Písničku jsme chvíli po premiéře začali zkoušet s bicími Michala Froňka (aranže napůl FV/MF s přípodotky PJN, ale ten kecá vždy do všeho), a protože ne úplně naší vinou odpadal jeden koncert za druhým, živá premiéra s bicími proběhla až v prosinci 2013. Mezitím se písnička zalíbila Petrovi Filipovi, na posledních pár zkouškách si vedle nás jen tak brnkal, až v ní nakonec naživo zcela plnohodnotně (a už tradičně ve své aranži) hrál.
    • Před létem 2014 už nás štvali vstupní Oasis, a tak Petr pvní řádek začíná jinak, aby coververzový dojem odvrátil. V těch dalších už je to jedno. Také céčko si v té době prošlo změničkou, hned dvojí: z "m" na "t" ve druhém užití slova "mi".
    • V létě '14 jsme vymýšleli s Petrem Filipem jeho céčkový part, dotáhli jsme to přesně za rok, v době, kdy už jsme nehráli s Michalem, ale zjistili, že lidi tuhle píseň snesou i bez bicích, klidně jen akusticky ve dvou. Hrajeme ji /stav 2016/ v podstatě pořád a jako neopomenutelou klíčovku. Nicméně příchod Honzy Hodka (2016) a jeho trochu protisrstá basová aranže písničku ještě víc posunuly. Začíná mít tolik tváří, kolik v ní zrovna hraje lidí...

© filtruj.cz