samosebou

(slova Novotný, hudba Votava)

1
Co na mě vřeštíš
co oči třeštíš
vždyť já jsem pouze
dal průchod touze

Na tebe šáhl jsem
svou vášní zahlcen
ty jsi jen zavyla
málem mě zabila

2
Proč mi to děláš
proč vzteky běláš
proč ti to vadí
když něžně tě hladím

Tebou jsem posedlý
boky se ti povedly
tvůj zadek mě dovede
jak schody do nebe

R
Samo sebou, samo sebou samo sebou
že chci s tebou, že chci že chci s tebou s tebou
aspoň jednou, jednou denně aspoň jednou
nezevšednou, tyhle chvíle nikdy nezevšednou

3
Vím, co si říkáš
když se tak díváš
a co si myslíš
když se tak ksichtíš

Ťukáš si na čelo
že myslím jen na tělo
to se však nesluší
mně jde rovněž o duši

R
Samo sebou, samo sebou samo sebou
že chci s tebou, že chci že chci s tebou s tebou
aspoň jednou, jednou denně aspoň jednou
nezevšednou, tyhle chvíle nezevšednou

C
Ale teď jsem s prominutím jako jelen v říji
ať si srna říká co chce jelen nevěří jí
teď jsem bez pardónu jako býk na tahu
všechny krávy kolem stojí za námahu

R
Samo sebou, samo sebou samo sebou
že chci s tebou, že chci že chci s tebou s tebou
aspoň jednou, jednou denně aspoň jednou
nezevšednou, tyhle chvíle nikdy nezevšednou

4
Co na mě vřeštíš
co oči třeštíš
vždyť já jsem pouze
dal průchod touze

samosebou...

  • mp3

  • pár slov

    • Snad nejrychlejší naše píseň, kde si navíc evidentně vše sedlo; není rychlokvašená, ale hitová.
    • Vše začalo na letní dovolené Jediných Novotných v Budislavi (kde už Petr napsal spoustu textů z celé éry Filtru), spouštěčem byl koncert Neřež v Litomyšli. Nadšen Vřešťálovými texty uspal Petr rodinu a jal se psát (příznačně to začalo větou "Co na mě vřeštíš", což nebyl rozklad rodinné situace, ale "joke privé" na Vřešťála). Hotovo měl za 1,5 hodiny a až na nějaké písmenko výjimečně nezměnil zhola nic.
    • Už pár dní poté předal Petr po zkoušce text Filipovi a předpokládal, že se Filip ozve tak za pět let. Téhle tradici odpovídalo to, že Filip byl cestou domů líný si ho číst. Jenže doma byl zas líný vytáhnout noviny, a tak si k čočkové polívce přečetl tohle. Hned to měl v hlavě - hudbu udělal taky za 1,5 hodiny, kus večer, kus následující ráno.
    • Týden na to Filip píseň prezentoval Petrovi, na konci zkoušky, o půlnoci - a za další 1,5 hodiny jsme ji měli nazkoušenou: bez jediné změny, i měsíce poté...
    • Už dlouho neděláme premiéry písní hned po jejich vzniku a raději je pilně zkoušíme, u téhle jsme si ale byli jisti, že ji za dva týdny zahrajeme skvěle. Jenže koncert odpadl, pak druhý a mezi lidi se dostala až v prosinci 2013, už opravdu pekelně zažitá (navíc Petr mezitím nasál pro tenhle song pózu Nicka Cavea díky jeho pražskému koncertu).
    • Celých těch několik měsíců, co píseň netrpělivě čekala na uvedení, jsme zkoušeli jiné kusy s bubeníkem Michalem Froňkem. Samosebou je jasná peckovka pro bicí, zatím jsme ale neměli čas. Pro premiéru v prosinci 2013, která byla zároveň premiérou pro Michala s Filtrem, jsme si vymysleli fóreček - Michala jsme velkolepě uvedli, a on pak jen párkrát poťukal paličkou o ráfek bubnu...
    • Na koncertě v dubnu 2014 už ale Michal hrál v písni na plnohodnotné bicí (dokonce dvojace: celou hraje paličkami, jen finiš na metly, což je právě ten jeho původní fóreček). S bicími jsme si dali dost práce - písnička totiž spěje k velkolepé rockové baladě, čemuž mimo jiné prospěl Filipův druhý hlas v céčku z předléta 2014.
    • Rocku se ale píseň drží i po Michalově vymizení z Filtru. Hrajeme ji rádi i ve dvou, od léta 2015 jsme ji navíc ve zkušebně pilovali s Petrem Filipem. A mimochodem byl to jeho nápad, zařadit za konec písně takřka dvouminutový bonus. Aranže druhé kytary i bonusu včetně PJN vokálu byla společnými silami hotova v lednu 2016 a vržena všanc publiku. V něm seděl i Honza Hodek, hned na to náš basák, který se do písně nadšeně přidal. I s bonusem jde o určitý vrchol našich koncertů (optikou roku 2016).

© filtruj.cz